Často kladené otázky
1. K čemu slouží Portál pacienta?
Portál pacienta umožňuje občanům vzdáleným přístupem provést rezervaci na vybraná lékařská vyšetření ve Vsetínské nemocnici a.s. Dále Portál umožňuje uživateli zobrazit některé části jeho zdravotnické dokumentace vedené Vsetínskou nemocnicí a.s., případně umožnit náhled do (části) zdravotnické dokumentace jiné osobě (taktéž uživateli Portálu).
2. Chci využít služeb Portálu pacienta, co je k tomu potřeba?
Pro využití služeb rezervace k lékařskému vyšetření nebo služeb nahlížení do zdravotnické dokumentace a dalších služeb Portálu pacienta je nutné si vytvořit účet na Portálu pacienta.
3. Jak si vytvořím účet na Portálu pacienta?
Vytvoření účtu na Portálu pacienta se provádí prostřednictvím registrace. Registraci je možné provést níže uvedenými postupy:
- registrace prostřednictvím Portálu pacienta
- k registraci není potřeba žádných dalších nástrojů, jako je tomu u dalších postupů (viz níže). Tímto postupem přitom vzniká tzv. neověřený účet. Postup registrace je popsán ZDE.
- registrace prostřednictvím Identity občana
- v případě, že uživatel vlastní některý ze státních prostředků Identity občana (případně má zájem si jej založit – vice ZDE), můžete využít tohoto prostředku k vytvoření účtu, přihlášení se. Tímto postupem přitom vzniká rovnou tzv. ověřený účet uživatele (viz dále).
- registrace prostřednictvím „Active Directory“
- tato možnost je vyhrazena pouze zaměstnancům Vsetínské nemocnice a.s., kteří mají založený účet pro výkon své práce v systémech nemocnice.Postup registrace je popsán ZDE.
4. Jak se přihlásím do Portálu pacienta?
Do Portálu pacienta se lze přihlásit jen v případě již existujícího účtu (viz výše).
Přihlásit se do Portálu pacienta lze provést, v závislosti na způsobu Registrace, jedním z následujících postupů:
- prostřednictvím Lokálního účtu
- zadáním Vašeho uživatelského jména nebo e-mailu a hesla, která jste zadali při Registraci účtu v Portálu pacienta. Součástí tohoto způsobu přihlášení je i uvedení ověřovacího kódu, který přijde SMS zprávou na telefonní číslo zadané při registraci
- v případě, že jste prvotní registraci do Portálu pacienta provedli prostřednictvím Identity občana, lze v nastavení účtu na Portálu pacienta dodatečně vytvořit heslo k účtu a přihlašovat se napříště prostřednictvím „Lokálního účtu“
- prostřednictvím Identity občana
- za využití státního prostředku Identity občana budete ztotožněni a přihlášeni do Portálu
- tuto možnost lze využít i v případě, že jste dříve při vytvoření účtu využili postup Registrace prostřednictvím Portálu pacienta
- tento způsob přihlášení lze využít i k ověření Vašich údajů v účtu a tedy vytvoření tzv. ověřeného účtu (viz dále - K čemu slouží ověřený účet uživatele)
- prostřednictvím Active Directory
- tato možnost je určena pouze pro zaměstnance Vsetínské nemocnice a.s., kteří mají založený účet pro výkon své práce v systémech nemocnice.
5. K čemu slouží ověřený účet uživatele?
Přihlášení do Portálu pacienta ověřeným účtem uživatele umožní využívat všech služeb nabízených Portálem pacienta. Ověření identity uživatele v úrovni značná či vysoká, ve smyslu evropského nařízení eIDAS, je přitom podmínkou pro možnost dostupnosti dokumentů, zdravotnické dokumentace, na Portálu.
6. Jak si můžu ověřit svůj účet?
Ověření uživatele, jeho účtu, je možné provést prostřednictvím Identity občana, kdy ztotožnění účtu s jeho uživatelem je provedeno státními prostředky Identity občana. Ověření je realizováno přihlášením se na Portál pacienta právě prostřednictvím Identity občana. K ověření dojde automaticky na základě poskytnutí osobních údajů z registrů Identity občana.
7. Jak se objednám k vyšetření?
Objednání k vyšetření lze provést zvolením možnosti Objednat k lékaři na Portálu pacienta.
Lze využít volbu
- Vyhledat ambulanci nebo lékaře prostřednictvím které hledáte konkrétní ambulanci, k jejímuž vyšetření se chcete objednat, nebo
- Výběr nemocnice, kde jsou Vám ihned zobrazeny veškeré ambulance, do nichž se lze objednat.
Po výběru ambulance a konkrétního úkonu vyšetření vyberete z dostupných časových možností datum a čas rezervace. Osobní údaje potřebné k založení rezervace se předvyplní automaticky z dat přihlášeného uživatele. Po vytvoření rezervace je Vám zaslána potvrzovací SMS a e-mail.
8. Jak zruším rezervaci na vyšetření učiněné přes Portál pacienta?
V případě, že jste vytvořili rezervaci vyšetření prostřednictvím Portálu pacienta a potřebujeme zrušit, lze tak učinit:
- prostřednictvím Portálu pacienta, na záložce Objednávání >> Seznam objednávek, kde je u jednotlivé rezervace možnost volby Zrušit rezervaci. Po volbě budete vyzváni k potvrzení zrušení a po potvrzení bude rezervace zrušena. O zrušení budete informováni i potvrzovací SMS zprávou a e-mailem.
- prostřednictvím obdrženého e-mailu potvrzující vytvořenou rezervaci, kdy v obsahu e-mailu je možnost Zrušit rezervaci. Prostřednictvím tohoto odkazu budete vyzvání k potvrzení zrušení rezervace. Po potvrzení bude rezervace zrušena. O tom budete informováni i potvrzovací SMS zprávou a e-mailem.
9. Jak si mohu zobrazit svou zdravotnickou dokumentaci na Portálu pacienta?
Ověřený uživatel si může po přihlášení do Portálu pacienta zobrazit svou zdravotnickou dokumentaci prostřednictvím záložky Mé zdravotní záznamy >> Zobrazit zdravotní dokumentaci.
V přehledu jsou uvedeny všechny zdravotní záznamy, které jsou prostřednictvím Portálu pacienta dostupné. Uživatel si může buď jednotlivý záznam zobrazit, nebo stáhnout.
10. Jak jsou portálem chráněny osobní údaje uživatelů?
Osobní údaje uživatelů portálu jsou zpracovávány v souladu s platnou legislativou i interními pravidly. Odkaz na stránku se zpracováním osobních údajů, se kterými je uživatel seznámen a souhlasí před registrací, naleznete ZDE.